سری ترین خودروی دنیا توسط ناسا ساخته شده است

سری ترین خودروی دنیا توسط ناسا ساخته شده است

محموله سری قوی‌ترین موشک جهان لو رفت

▪️خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد و با سرعت ۱۲٬۹۰۸ کیلومتر بر ساعت (۳٫۶ کیلومتر بر ثانیه) در فضا پیش می‌رود.

▪️در شرایطی که این خودرو به مداری بزرگ‌تر از مدار پیش‌بینی‌شده تزریق شده است، ناسا رسما این خودرو را به عنوان جسمی فضایی طبقه‌بندی کرده و کد «2018-017A» را به آن اختصاص داده است.

@arzamin

▪️اما امروز خبری منتشر شد مبنی بر این‌که تسلا رودستر و راننده‌اش «Starman» تنها مسافران فالکن‌هوی نبودند. درون داشبورد خودرو، جسم کوچکی به‌دقت جاسازی شده بود که می‌تواند میلیون‌ها و حتی میلیاردها سال در بدترین شرایط ممکن، حتی محیط فضا دوام بیاورد.

این جسم که آرک «Arch» نام دارد، ابزار کوچکی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است که با هدف ذخیره‌سازی بلندمدت اطلاعات دیجیتالی ساخته شده است. آرک، قرص کوچکی از بلور کوارتز است که ابعادی بزرگ‌تر از یک سکه ندارد و در بنیاد «مأموریت آرک»، شرکتی غیرانتفاعی مستقر در کالیفرنیا ساخته شده است.

▪️در نگاه نخست، آرک شبیه به نمونه‌های مینیاتوری دی‌وی‌دی یا بلو-ری است، اما این بلورهای کوچک می‌توانند ۳۶۰ ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کنند که معادل حجم اطلاعات ۷۰۰۰ دیسک بلو-ری است. برای ذخیره‌سازی چنین حجم فوق‌العاده‌ای از اطلاعات، داده‌ها با استفاده از پرتوهای لیزر به شکل نانوساختارهایی درون شیشه سیلیس-کواتز ثبت می‌شوند.

فرا زمینی ها

نویسنده مطلب: bhzad arya

bhzad arya

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...